Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /data/web/virtuals/249972/virtual/www/subdom/bitrmanovalenka/wp-content/themes/alcapone/include/ar-menu-icons/ar-menu-icons.php on line 42
Jak postupovat…. – Lenka Bitrmanová
Lenka Bitrmanová Vaše realitní makléřka

Jak postupovat….

Jak postupovat….

Vytvořeno dne: 04/05/2021

….když se rozhodnete, že svoji nemovitost prodáte SAMI?

Co tedy můžete pro prodej nemovitosti udělat sami?

Správně stanovit prodejní cenu!

Stanovení prodejní ceny není nijak výrazně složité, znáte-li místní realitní trh. Obvykle se orientujete čistě podle nabídkových cen, které se snadno dozvíte na inzertních serverech. Prodejní cena nemovitosti se obvykle značně liší od výsledné ceny prodejní (a prodejci si tyto informace rádi nechávají pro sebe), proto je minimálně vhodné si ověřit správnost Vašeho předpokladu někým, kdo se v problematice prodeje ve Vaší oblasti vyzná. 

Proč je správné stanovení nabídkové ceny důležité, aneb zlevnit můžu vždycky?!

Ano, se slevou jako takovou se často počítá…., ruku na srdce, chcete nemovitost draze nabízet, nebo rychle prodat za co nejvyšší možnou cenu?! Přestřelená nabídková cena může odradit zájemce o prohlídku nemovitosti, a to je to, o co se v první chvíli snažíte nejvíc. 

Příprava nemovitosti před prodejem!

Nejdůležitější je první dojem

Jeden z nejdůležitějších momentů prodeje nemovitosti je její prezentace, ať už v rámci samotné inzerce, tak i v reálném světě, tedy při prohlídkách. 

Snažte se svoji nemovitost připravit, jako na první schůzku. Chcete přeci, aby byla tou nej, tou vyvolenou, tou jedinou, kterou si zájemce vybere a zamiluje se do ní na první pohled a nebude již bez ní schopen žít! Při přípravě nemovitosti se oprostěte od vlastních emocí, vzpomínek…podívejte se na věc objektivně, tak jako se bude dívat zájemce, který k vaší nemovitosti nemá žádný osobní vztah!  

Zajistěte si vhodného fotografa, který pro Vás nemovitost nafotí, připraví fotografie ve výborné kvalitě, takové, které ukáží Vaši nemovitost v tom nejlepším světle. 

Příprava právní dokumentace!

Vzpomeňte si na dokumenty, které jste podepisovali, když jste svou nemovitost získávali, připravte je. Sežeňte si dobrého právníka, který připraví dokumenty nové, které budete potřebovat nyní. Pokud nejste právník, nesázejte na vlastní tvorbu, neřiďte se radami z internetu, není vševědoucí a každý obchod je individuální a VŽDY se najde něco, co není standardní a potřebuje individuální přístup.

Máte hotovo?

Výborně….nyní můžete začít nemovitost aktivně nabízet!

Prodej nemovitosti!

O co Vám při prodeji jde nejvíc? O to, abyste informaci o Vašem prodeji doslova vykřičeli do celého světa. Neomezujte se na místní noviny, najděte inzertní portály, o kterých spolehlivě víte, že Vaši informaci předají a předají ji třeba i do zahraničí. Označte Vaši nemovitost bannerem. Využijte všechny možné prostředky k tomu, abyste oslovili co největší množství potenciálních zájemců.

Buďte připraveni, reagujte na zájem ochotně a vstřícně. Připravte se na možné i nemožné dotazy týkající se Vás, i Vaší nemovitosti. Nebojte, někdy to bývá i legrace. 

Prohlídky nemovitosti jsou důležitou součástí prodeje nemovitosti. Téměř NIKDO si nekoupí nemovitosti bez předchozí prohlídky (někdy několika). Prostě nekoupí, byl by blázen. Připravte se a zájemcům prohlídky umožněte. Při prohlídkách buďte stejně jako při přípravě Vaší nemovitosti objektivní. Ano, Vaše žluto zelená koupelna je opravdu z dlažby přivezené jen pro Vás z Itálie, Vaše kuchyně má mramorovou desku, stála Vás majlant a je prostě „Boží“! Ovšem ne všechno, co se líbí Vám, potencionální kupec ocení a obvykle má již vlastní představu o tom, jak by jeho nový domov měl vypadat.

Buďte psycholog

Snažte se poznat kupujícího…zeptejte se na jeho finanční možnosti, zjistěte důvod, proč kupuje nemovitost, zjistěte jeho aktuální potřeby, jak rychle potřebuje koupit a proč. Proč to všechno? Protože v momentě, kdy zjistíte tyto základní informace, dostanete se do výhodnější vyjednávací pozice, v případě vyjednávání o ceně, podmínkách prodeje atd., nebo třeba odhalíte tzv. „realitního turistu“, se kterým opravdu nemáte zájem ztrácet čas. 

Nechte si svoje důvody prodeje pro sebe, nevykládejte kupujícím Vaše pohnutky, mějte připravené vysvětlení proč nemovitost prodáváte, ale nešiřte se víc (i kdyby už jste opravdu moc spěchali) Stejně jako jste se snažili získat informace od kupujících, pro upevnění Vaší vyjednávací pozice, tady ji můžete snadno ztratit! Myslete na to a svoji výhodu neprohrajte.

Našli jste kupujícího? No výborně, jste pašáci…tady nastupuje na řadu martýrium okolo financování koupě nemovitosti.

Financování

V ideální variantě se najde kupec, který má hotovost, tedy se přistoupí k přípravě kupních smluv, návrhu na vklad a prodej se v podstatě snadno uskuteční. Běžnou praxí ovšem bývá financování hypotékou, nebo kombinované financování ze stavebního spoření a hypotékou…tady už je to malinko složitější proces a je třeba se obrnit trpělivostí a doufat, že celý proces zdárně ukončíte podpisem kupní smlouvy.

Pokud vše proběhlo, jak mělo, máte prodáno a já Vám GRATULUJI!